Eksploatacja diesla

Archived in the category: Bez kategorii

Tak naprawdę najgorzej z odpalaniem diesla jest w czasie bardzo niskich temperatur, bo wtedy zaczynają się jego największe problemy. Pierwszy problem dotyczy odpalania. Diesel ma o wiele większą kompresje od samochody benzynowego i potrzebuje nieco mocniejszego „kopa” podczas odpalania żeby mógł zaskoczyć. Tutaj kłania się od razu akumulator, który musi być wystarczająco mocny, a o tym przypominamy sobie dopiero wtedy, kiedy spiesząc się do pracy nie chce nam rano samochód odpalić. Nagle okazuje się, że nasz nowy akumulator wcale już nowy nie jest, bo czas szybko leci i powinniśmy go wymienić. W Dieslu ważne są również świece żarowe. Trzeba zadbać o to żeby były one sprawne i to wszystkie. Wystarczy, że jedna świeca nie będzie domagała żeby mieć problemy z odpaleniem nawet przy małych mrozach. Jeśli wszystkiego dopilnujemy to niemieckie diesle są wstanie odpalać nawet przy minus dwudziestu stopniach Celsjusza. Nieco gorzej bywa z innymi, ale to wszystko zależne jest od rocznika i modelu samochodu. Kto zapomni o przygotowaniu Diesla do zimy ten szybko się o tym dowie na własnej skórze, dlatego lepiej zrobić to na spokojnie wtedy, kiedy nie ma jeszcze zbyt niskich temperatur na zewnątrz.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.