Silniki benzynowe

Archived in the category: Bez kategorii

Silnik benzynowy o małej pojemności ma dzisiaj taką moc jak kiedyś rasowy wyjściowy i minimum dwu i pół litrowy silnik. Opłaty za ubezpieczenie są coraz wyższe, a samochody muszą spełniać coraz bardziej wyśrubowane normy spalin. To wszystko wiąże się z tym, że nikt nie chce inwestować w dużej pojemności silniki. Producenci wychodząc naprzeciw tym wymaganiom tworzą silniki małe, ale za to bardzo mocne. Nikogo nie powinien dziwić silnik o pojemności 1.4 Z dwiema turbosprężarkami generujący moc prawie 200 koni mechanicznych. Warto powiedzieć, że normalnie silnik musi mieć pojemność 3.0 żeby mieć taką moc. Trwałość jest niestety słaba takich silników, bo nie można z kogoś małego robić boksera wagi ciężkiej. Prędzej czy później coś musi nie wytrzymać. Trzeba będzie robić remonty, a to już taka kasa, że lepiej o tym nie myśleć.
Silniki diesla

Kilkanaście lat temu wiadomo było, że jeśli ktoś ma diesla to tylko po to żeby nim robić bardzo dużo kilometrów i żeby wozić czy ciągnąć spore ładunki. Samochód taki nie był mistrzem sprintu, ale za to mógł robić milionowe przebiegi bez żadnych problemów. Jego spalanie było bardzo małe i wszystkim użytkownikom było to na rękę. Czasy się zmieniły i widać, że teraz diesel to prawdziwa wyścigówka. Z pojemności 2 litry dawniej bez turbiny diesel miał tak siedemdziesiąt koni, z turbiną maksymalnie sto. Dzisiaj zakłada się dwie turbiny i robi się sto osiemdziesiąt koni. Gdzie w tym sens i logika? Samochód jest bardzo, ale to bardzo szybki, a zarazem ekonomiczny. Niestety fizyki się nie oszuka zwłaszcza jeśli zastosuje się kiepskie materiały. Samochody takie są bardzo awaryjne i kosztowne w naprawie.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.